Co wpływa na pozycję w Google?

Uzyskanie wysokich pozycji w Google ułatwi wyskalowanie Twojego biznesu. Biorąc pod uwagę najnowsze badania, 68% kliknięć w wyszukiwarkach obejmuje pięć pierwszych wyników. W takim razie, jak znaleźć się w gronie branżowych gigantów online? Warto optymalizować swoją stronę zgodnie z najnowszymi praktykami SXO (SEO + UX). Sprawdź najpopularniejsze czynniki wpływające na pozycję w Google i zwiększ budżet operacyjny swojej firmy!

3 najpopularniejsze czynniki wpływające na pozycję w Google

Obecnie znamy ponad 200 czynników rankingowych wpływających na pozycje stron internetowych w Google. Spośród wszystkich dostępnych, wyróżniamy cztery najbardziej istotne oraz najpopularniejsze, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas optymalizacji witryny. Są to m.in.:

  • Optymalizacja treści w serwisie,
  • Techniczne aspekty SEO,
  • Link building.

Poniżej omawiamy szczegóły.

Optymalizacja treści w serwisie

Właściwie utworzone treści są głównym elementem wpływającym na pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Powinieneś zadbać o m.in.:

  • Ustrukturyzowanie nagłówków (H1-H6) – czyli uporządkowanie strony zgodnie z hierarchią, zaczynając od nagłówka H1 (stosując go jednorazowo na konkretnej podstronie);
  • Dobór właściwych słów kluczowych – trafne dostosowanie słów kluczowych jest istotnym elementem szczególnie pod kątem sukcesu Twojej strategii SEO w perspektywie długofalowej. Jeżeli zaniedbasz ten aspekt, będziesz pozycjonował frazy, które nie dadzą Twojemu biznesowi dodatkowych konwersji ani dochodów. Słowa kluczowe wyselekcjonujesz w darmowym narzędziu Google Keyword Planner lub Senuto czy też Ubersuggest;

Zastosowanie Google Keyword Planner w praktyce.

  • Dbałość o merytorykę contentu – tworzenie treści zgodnie z zasadami E-E-A-T oraz topical authority, czyli dobrymi praktykami optymalizacyjnymi postawi Twój biznes w roli eksperta, co zauważą nie tylko użytkownicy, ale także roboty Google. Poskutkuje to w dłuższej perspektywie poprawą rankingu w Google.

Techniczne SEO

W przypadku technicznego SEO, postaraj się zadbać o 7 głównych elementów wpływających m.in. na doświadczenia użytkowników, wydajność Twojej witryny oraz szybkość indeksowania:

  • Optymalizacja szybkości ładowania – skoncentruj się na minimalizowaniu czasu potrzebnego do wyświetlenia strony;
  • Responsywność mobilna – zapewnij użytkownikom komfort przeglądania na różnych urządzeniach (obecnie ponad 55% wizyt w witrynach pochodzi ze smartfonów, smartwatchy oraz tabletów);
  • Struktura URL – utwórz przejrzyste i łatwe do zrozumienia adresy stron;
  • Bezpieczeństwo SSL/TLS – zadbaj o bezpieczne połączenie i ochronę danych użytkowników;

Poprawnie zaimplementowany certyfikat SSL w serwisie Sephora gwarantujący użytkownikom bezpieczeństwo podczas zakupów online.

  • Optymalizacja tagów tytułowych i meta – stwórz skuteczne i trafne opisy dla lepszej widoczności;
  • Zoptymalizowana mapa witryny XML – ułatw wyszukiwarkom indeksowanie zawartości Twojej witryny;
  • Optymalizacja obrazów i multimediów – zmniejsz czas ładowania i popraw wydajność strony.

Decydując się na pozycjonowanie z Grupą Tense, wybierasz kompleksowe podejście do procesu SXO. Postaw na jakość współpracy oraz rezultaty po 6-12 miesiącach od rozpoczęcia działań.

Backlinki

Pozyskując wysokiej jakości backlinki z naturalnych źródeł jesteś w stanie osiągnąć przewagę konkurencyjną szybciej, niż może Ci się wydawać. W tym celu postaw na m.in.:

  • Viral content – treści tworzone z potencjałem zaangażowania jak największej liczby osób;
  • Publikacje gościnne – wymagająca, ale bardzo skuteczna metoda umożliwiająca uzyskać zadowalającej jakości backlinki;
  • Tworzenie infografik lub statystyk branżowych – tego typu content interesuje odbiorców, którzy uwielbiają dzielić się z innymi ważnymi informacjami rynkowymi (dotyczy to np. dziennikarzy).

Aby określić, czy proces link buildingu oraz optymalizacji treści i pracy nad technicznym SEO kieruje Twój biznes w dobrym kierunku, sprawdź autorytet swojej domeny w Ahrefs DR Checker. Im wyższy wynik, tym większe szanse na uzyskanie najwyższych pozycji w Google.

Ahrefs DR Checker w praktyce.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

12 − 11 =