Lajki na Facebook'u - klucz do sukcesu w biznesie

Facebook. Mocne narzędzie do budowania własnej marki w Internecie. Czy to trudne? Wystarczy przecież dobry plan biznesowy, wartościowe produkty, rozsądne ceny, fanpage i biznes się rozkręci. Na pewno? W świecie social media i walki o Klienta będziesz potrzebował dowodu społecznego, że twój biznes jest ok. Potrzebujesz jakościowych lajków. Z artykułu dowiesz się, dlaczego to nie puste znaczniki, lecz kluczowe elementy sukcesu w świecie marketingu online.

Zaufanie i autorytet - najważniejsze składowe sprzedaży

Proces zakupowy zawsze jest związany z budowaniem relacji. Badania już dawno dowiodły, że kupujesz produkty firm, które cenisz i lubisz. A żeby cenić i lubić trzeba je wpierw poznać. Jak? Strona www to za mało, bo świat przeniósł się do SoMe. Musisz udowodnić, że Twoja firma naprawdę jest godna zaufania. A nie zrobisz tego z dziesięcioma lajkami na fanpage! Potrzebujesz dowodu społecznego w postaci zaangażowanej internetowej społeczności. Jeżeli na Twoim fanpage pojawi się wartościowa treść, dyskusje, opinie, pytania to profil Twojej firmy się uwiarygodni, zasięgi będą się zwiększać, a Ty sam zyskasz opinie eksperta. Przełoży się to, wcześniej czy później, na sprzedaż.

 

Jakościowe lajki - czyli jakie i skąd je wziąć?

Skuteczność marketingu na Facebook ’u zależy od przychylności wirtualnej społeczności. Lajki są ważne. Pokazują, że Twój profil jest prawdziwy a treści interesujące i warte docenienia. Jak prowadzić interakcje online, by zwiększać zasięg postów i cieszyć się przychylnością algorytmów? Sprawdzona strategia poniżej:

  • twórz treści, które sam byś chciał czytać

Wiesz ile czasu zajmuje użytkownikowi SoMe decyzja, czy ma przeczytać Twój post, czy skrolować dalej? Chwile. Tyle masz czasu, by zainteresować czytelnika. Twórz więc treści odmienne od tych, jakich pełno w Internecie. Pisz kreatywnie, pokazuj korzyści. Pokaż odbiorcy, jak się zmieni jego życie, gdy zaufa twojej firmie. Dbaj o interakcje - zamieszczaj ankiety, konkursy, memy (z umiarem) A to wszystko w spójnej oprawie graficznej. Takie działania z pewnością przełożą się na wzrost lajków, a kto wie, może niektóre z nich staną się viralami?

  • publikuj posty regularnie

Pokaż odbiorcom, że jesteś i działasz cały czas. Nie rób przerw w publikacji. Zaplanuj posty na miesiąc do przodu. Wystarczą 2-3 w tygodniu, by odbiorcy czekali na Twoje treści i nie uciekali z fanpage.

  • aktywnie uczestnicz w życiu swego fanpage

Obserwuj i reaguj na to, co społeczność internetowa pisze w komentarzach. To skarbnica wiedzy o Kliencie. Możesz dowiedzieć się, co się odbiorcom podoba, a co chcieliby zmienić. Komentarze, to idealne miejsce, by odpowiadać na pytania, przybliżać produkty. Bądź zaangażowany, a liczba jakościowych lajków i widoczność Twoich postów wzrośnie.

  • myśl o grupie docelowej

Lajki pomagają dobrze określić Twoją grupę docelową, a to przybliży Cię do stworzenia profilu Idealnego Klienta Twojej firmy. Dlaczego to takie ważne? To proste. To jak złamanie kodu potrzeb klientów. Jeżeli będziesz wiedział czego dokładnie potrzebują - będziesz w stanie im to dać. A to już gwarancja sukcesu firmy. Traktuj lajki jako wskazówki do stworzenia spersonalizowanej komunikacji z użytkownikami social media.

  • analizuj sytuację

Bądź na czasie. Wirtualna społeczność to dynamika. Sprawdzaj na bieżąco komentarze, statystyki, analizuj działania konkurencji. Co masz zrobić w sytuacji, gdy mimo starań liczba lajków nie zwiększa się tak, jak zakładałeś? Gdy potrzebujesz społeczności, by ruszyć z biznesem a budowanie fanpage trwa? Spokojnie. Zwróć się do profesjonalnej  firmy, która uczciwie i z indywidualnym podejściem podpowie Ci jak zawalczyć o jakościowe lajki.

 

Konwersja - czyli lajki a lejek marketingowy

Lajki mają ogromne znaczenie w kontekście "lejka marketingowego". To proces, w którym przekształcasz przypadkowych “przeglądaczy Facebook ’a” w klientów. 

Kiedy ktoś lajkuje Twój post daje sygnał, że coś go zaciekawiło. Wchodzą w interakcję, zostawiają komentarz, a Ty masz okazję pokazać, że to, co proponujesz, będzie dla klienta wartościowe. To właśnie wspomniany już klucz do osiągnięcia celów marketingowych.

Podsumowanie: Lajki przygotowują teren pod sprzedaż. Po prostu. Im więcej jakościowych lajków zdobędziesz, tym większą masz szansę, na osiągnięcie tego, co jest celem twojego fanpage'a.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziesięć + 3 =